Psiholog u boravku sarađuje sa učenicima, prati i podstiče razvoj njihovih individualnih sposobnosti i sklonosti. Drugim rečima, ovo praćenje i podsticanje obuhvata njihov intelektualni, socio-emocionalni, ali i razvoj njhovih interesovanja.
Psiholog kroz rad sa decom takođe pruža pomoć darovitim učenicima, kao i učenicima koji imaju teškoće u učenju, radu i razvoju.
Kroz prijatnu atmosferu i pozitivan kontakt psiholog u boravku:
- prati i vrednuje/procenjuje motivaciju učenika za rad i učenje;
- planira i organizuje vreme koje učenici provode u boravku;
- prati razvoj i napredovanje ličnosti učenika;
- upoznaje učenike sa psihološkim principima uspešnog učenja;
- radi na poboljšanju pažnje i koncentracije učenika;
- prepoznaje poteškoće u ponašanju i u vršnjačkim odnosima, te pomaže učenicima da ih prevaziđu;
- prati sklonosti i interesovanja učenika za određene obrazovne profile;
- prati psihološke činioce uspeha i napredovanja učenika.
Putem radionica psiholog u boravku sprovodi:
- programe prevencije nepoželjnih oblika ponašanja;
- programe za jačanje samopouzdanja, samopoštovanja, sigurnosti;
- razvijanje kreativnosti;
- učenje socijalnih veština;
- osposobljavanje učenika za usvajanje racionalnih metoda učenja i samoobrazovanja.
Značaj psihologa u boravku se ogleda i u savetodavnom radu:
- sa učenicima koji pokazuju različite vrste neuspeha vezanih za samu nastavu;
- sa učenicima sa teškoćama u emocionalnom razvoju i sazrevanju;
- sa učenicima sa smetnjama u fizičkom razvoju.
Takođe, psiholog u radu sa decom u boravku sprovodi aktivnosti profesionalnog usmeravanja učenika.
Posebne metode se primenjuju u radu sa učenicima koji zaostaju u psihofizičkom razvoju, kao i onih koji se odlikuju opštim ili posebnim vrstama nadarenosti.
Ana Nikolovski, dipl. psiholog